top of page

„Dragă jurnalule,”

Updated: Apr 10, 2020


gif











Bun găsit dragii mei,

Astăzi m-am gândit să discut cu voi despre a scrie/ a ține un jurnal.


Cu ce mă poate ajuta?

Consemnarea evenimentelor, trăirilor, gândurilor, comportamentelor dintr-o zi ajută la eliberarea de tensiune acumulată în acea zi. A avea un jurnal presupune a consemna zilnic cele întâmplate. Mă întreb, oare câți dintre noi am început această acțiune și am eșuat în a consemna zilnic? Ei bine și eu am început să scriu, dar nu am reușit să fiu constantă în a scrie. Aici pot adăuga unele scuze, circumstanțe, lipsă de chef, oboseală, etc. Oricum ar fi, atunci când am simțit nevoia am scris ceea ce m-a frământat într-o anumită perioadă, am făcut unele rezumate la perioadele lungi de pauză ...pentru că, ei bine, au existat...și probabil vor mai exista.


Scrisul are o funcție catartică (catharsis este derivat din cuvântul grecesc katharein, care semnifică a curăța, la rându-i derivat din kathares, care înseamnă pur, curat, fără pată- sau altfel spus are o funcție de descărcare), de a lăsa o urmă, e o dovadă a propriei ființe trecute prin această călătorie numită viață.


Câteva beneficii a scrierii unui jurnal pot fi:

  • Eliberare (de tensiune)

  • Organizare a ideilor

  • Privirea imaginii de ansamblu

  • Observarea unor pattern-uri (în gândire, trăire, comportament)

  • Consemnarea evoluției personale

În această perioadă dificilă scrierea unui jurnal poate fi benefică, ajutând la o detensionare acumulată (enumerarea fricilor care vă bântuie, ce gânduri aveți în aceste momente, ce simțiți în corp, cum gestionați situația cu familia – copii, soț, lucrul de acasă, părinții, etc., cum vă raportați la propria persoană).


Câteva întrebări orientative care pot fi de folos în consemările referitoare la contextul actual:

Ce gândesc despre situația actuală?

Cum mă simt – fizic?

Cum resimt această perioadă emoțional?

Cum mă raportez la această perioadă?

Cât de ușor m-am adaptat?

Cum reușesc să mă adaptez (concret, ce anume fac)?

Ce emoții simt?

Ce pot găsi bun în tot acest context?

Din punctul meu de vedere scrierea unui jurnal poate fi încă un instrument cheie în lucrul cu propria persoană. Evident, ar fi indicat să continuați să scrieți în el constant și pe o perioadă nedeterminată. Puteți reciti peste o perioadă de timp ceea ce ați scris și a vă (re)descoperi.

A scrie un jurnal nu înlocuiește o comunicare reală cu celălalt (online, fiind în ton cu acest context), sau o discuție cu un psiholog- la nevoie. Ținerea unui jurnal este o modalitate de exprimare (care se poate potrivii sau nu unei persoane), dar este, așa cum am tot repetat, un instrument de care ne folosim atunci când alte metode nu au fost încercate...sau nu au funcționat.

Menționez faptul că acest articol a fost scris din perspectiva mea, atât personală, cât și în urma citirii articolelor de specialitate cu privire la acest subiect.


Contactează-mă dacă ai nevoie de consiliere psihologică/ asistență psihologică în această perioadă.

Stay safe!


Cu drag,

FDG



44 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page